Poslovnu komunikaciju danas ne možemo zamisliti bez slanja e-pošte. Ako se koristi na pravi način, slanje e-pošte može biti efikasan i jednostavan način komunikacije. Sa današnjom brzinom slanja poruka i odgovora, javljaju se greške u upotrebi elektronske komunikacije.
Ovo su tri najveće i najčešće greške u korišćenju e-pošte, zbog čega pošiljalac deluje veoma neprofesionalno:
1. Zaboravili ste da dodate datoteku (Priloži)
Budite veoma oprezni kada dodajete nešto pri slanju e-pošte. Često zaboravljate datoteku koju želite poslati?! Obratite pažnju na takve stvari jer vas može okarakterisati kao nekoga ko nije sposoban da obavlja osnovne zadatke.
2. Sačuvajte (pošaljete više e-poruka, a dovoljna je samo jedna, kraća i suštinska)
Trebalo bi da predstavite svoje ideje uredno i direktno, inače rizikujete da izgledate neprofesionalno i bezobzirno. Niko ne želi odmah da vidi nekoliko e-mailova, posebno od jedne osobe. Pročitajte sve što kucate i smanjite nepotrebne redove, paragrafe i rečenice. Što je poruka kraća, to više vremena skraćujete primaocu i verovatnije je da će vam odgovor poslati što je pre moguće.
3. Pogrešno napisano ime
Apsolutno nema izgovora kada vam neko pošalje greškom e-poštu, ali to se dešava. Potrebno je samo dve sekunde da je proveriš pre slanja, ali svakako je manje vremena da se kasnije izviniš zbog greške. Uvek proverite adresu e-pošte na koju šaljete, kao i ime osobe kojoj šaljete e-poštu.
Autor: Nenad Tasić