Informacioni sistem za obuku i polaganje u Auto školi ,,Manča“

Foto: Pčinjski 017-Portal

Auto škola ,,Manča” je dugogodišnji lider u opštini Bujanovac za osposobljavanju kandidata za vozače svih kategorija. O tome kako se primenju informaciono-komunikacione tehnologije u obuci i polaganju kandidata za sticanje vozačke dozvole pitali smo direktora i vlasnika Auto škole „Manča“, Miloša Ilića.

Foto: Pčinjski 017-Portal, Miloš Ilić-direktor Auto škole ,,Manča“ u Bujanovcu

Koje poslove obavlja obavlja Auto škola ,,Manča“ u pružanju obuke i podrške na putu ka sticanju vozačke dozvole?

Naša misija je da obučimo kandidate da postanut sigurni, odgovorni i samopouzdani vozači koji će se sa lakoćom snalaziti na putevima. Kandidatima omogućujemo fleksibilne termine časova, negujemo personalizovani pristup i prijateljsku atmosferu kako bi sa našim iskusnim instruktorima, savremenom učionicom i najnovijim vozilima osigurali da proces učenja bude prijatan i efikasan.

Foto: Pčinjski 017-Portal

Auta škole zauzima prostranih 84 m2 podeljena je u dve osnovne jedinice: upisno mesto i učionicu opremljenu svim nastavnim sredstvima. Učionica ujedno služi i za polaganje teorijskog dela vozačkog ispita, kao i za predavanja. Početnu praktičnu obuku izvodimo na poligonu u Vranju, a dalju obuku na ulicama celog grada Vranja i Bujanovca, s tim što akcenat dajemo onim ulicama po kojima se polaže na praktičnom ispitu kako bi se kandidati što bolje upoznali sa ispitnim zadacima.

Foto: Pčinjski 017-Portal

Kako koristite savremene tehnologije tokom obuke?

Auto-škola ima poligon, veliki broj kompjutera i potreban broj vozila prilagođenih obuci po svim kategorijama, učionicu, video-nadzor nad testovima i teorijskom obukom. Snima se i teoretski i praktični deo ispita, a posebnu pažnju poklanjamo modernizaciji sistema obuke. Nastava se održava u savremeno opremljenoj učionici i udobnim prostorijama auto škole. Prisustvo časovima je obavezno. Optimalno vreme za završetak nastave je dvadeset radnih dana. Obuka u našoj auto-školi najbitniji je deo bezbednosti saobraćaja. Mladi vozači ne smeju biti prepušteni sebi. Oni moraju i obučeni i vaspitani za učešće u saobraćaju. Primenjujemo novi Informacioni sistem za osposobljavanje kandidata (ISO) koji nam obezbeđuje kvalitetno praćenje rada i evidenciju kandidata. Sada kandidati teorijski deo ispita isključivo polažu na računarima.

Foto: Pčinjski 017-Portal

Na koji način kandidati polažu teoriski ispit u vašoj Auto školi?

Ispit se polaže na računarima primenom informatičkog sistema Ministarstva unutrašnjih poslova, pred ispitnom komisijom u učionici auto škole. Kandidat se prijavljuje u aplikaciji za ispit i po završetku ispita sistem izbacije poruku o rezultatu ispita. Kandidat može videti kompletan izveštaj (pitanja i odgovore) sa ispita u istoj aplikaciji prijavom sa bilo kog računara nakon završetka ispita. Ispitna pitanja za teorijski ispit su javna i određuje ih Ministarstvo unutrašnjih poslova. Kombinacija ispitnih pitanja sadržana u testu je službena tajna. Ispitna pitanja se sačinjavaju na osnovu stručne literature za osposobljavanje kandidata za vozače, za koju je izdato pozitivno mišljenje.

Foto: Pčinjski 017-Portal

Kako izgleda polaganje vožnje za B kategoriju u Auto školi ,,Manča“?

Obuka za B kategoriju vozačke dozvole sastoji se od teorijskog i praktičnog dela. Teorijski do obuke uključuje predavanja koja se bave pravilima ponašanja u saobraćaju i traje ukupno 40 časova. Tokom ovog dela obuke, kandidati se upoznaju sa saobraćajnim propisima, pravilima vožnje, signalizacijom i drugim relevantnim informacijama koje su neophodne za bezbednu vožnju. Praktični deo obuke obuhvata vožnju na poligonu i zahteva 40 časova vožnje. Ovde kandidati stiču praktična iskustva u upravljanju vozilom, savladavanju različitih saobraćajnih situacija, parkiranju i manevrisanju.

Foto: Pčinjski 017-Portal

Važno je napomenuti da se broj časova obuke može smanjiti ukoliko kandidat već poseduje neku drugu kategoriju vozačke dozvole. Tokom obuke za B kategoriju, kandidati su takođe obavezni da polože ispit iz prve pomoći i da prođu lekarski pregled kako bi dobili uverenje o svojoj potpunoj sposobnosti za vožnju. Nakon što kandidat uspešno završi obuku i položi vozački ispit, dobija probnu vozačku dozvolu. Probna vozačka dozvola je važeća godinu dana, ali novo licencirani vozači moraju poštovati određena ograničenja kako bi izbegli kažnjavanje.

Foto: Pčinjski 017-Portal

Ako kandidat poseduje B kategoriju, a želi da polaže za A kategoriju kakva je procedura u tom slučaju?

Kada je u pitanju A kategorija, kandidat prvo pohađa teorijsku nastavu koja se sastoji od 40 časova teorije, odnosno 7 časova ako već poseduje B kategoriju. Ukoliko već ima položen ispit za neku od kategorija i poseduje vozačku dozvolu, značajno će biti smanjen broj časova praktične i teorijske obuke. Na primer  najčešći slučaj je da neko već poseduje vozačku dozvolu AM kategorije, to znači da neće morati da ide na teorijsku nastavu i voziće samo 20 časova praktične obuke. Vozači koji su polagali vozački ispit i dobijali stare vozačke dozvole (pre donošenja novog zakona) sa položenom B kategorijom odmah su dobijali i AM kategoriju. Sa starim vozačkim dozvolama su mogli da voze mopede do 50cm3. Vozači koji po novom polože vozački ispit B kategorije ne dobijaju  AM kategoriju. Sa novom vozačkom dozvolom ne možete voziti motor već morate polagati vozački ispit za neku od A kategorija. U ovom slučaju biće vam potrebno 7 časova teorije i 40 časova vožnje na motociklu.

Foto: Pčinjski 017-Portal

Šta podstičete kod polaznika koji prvi put sedaju za volan?

Vrlo smo svesni odgovornosti koju imamo, jer obučavamo buduće vozače, što nas dodatno obavezuje, ali i motiviše da uvek dajemo više i da svoj posao obavljamo savesno, profesionalno i kvalitetno. Kod polaznika takođe podstičemo svesnost, sa željom da svaki mlad vozač postane svestan vozač, navodeći ga na razmišljanje o tome koliku odgovornost prema sopstvenom i tuđim životima nosi svaki učesnik u saobraćaju. Praktično i teoretsko znanje nadograđujemo razvijajući kod polaznika zrelost u stavu prema vožnji i saobraćaju.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *