Cilj akcionog plana škole je postizanje boljih rezultata rada u primeni savremenih nastavnih sredstava i informacionih tehnologija na obrazovna postignuća učenika i pozitivan efekat na kvalitet nastave i ishode učenja, u nerednom periodu, kao i efikasno uklanjanje nedostataka koji su se pojavili.
Ovaj Akcioni plan izrađen je nakon istraživanja u pojedinim školama Pčinjskog okruga, a sa ciljem da se u školi implementiraju ključne kompetencije kroz različite aktivnosti. Važnost implementacije ključnih kompetencija u vaspitno-obrazovni sistem ogleda se kroz sinergiju nastavnih predmeta i modula, njihovoj međuzavisnosti i kreativnosti nastavnika da povežu najrazličitije oblasti, prikažu ih učenicima na što interesantniji način i objasne im primenu naučenog u svakodnevnom životu. Budući da se u školi ključne kompetencije prožimaju kroz sve planove rada i realizacije ishoda učenja, koji se nalaze definisani i razrađeni u obrazovnim programima, ovim Akcionim planom biće samo dat akcenat na važnost ključnih kompetencija i formalno određeno vreme za realizaciju navedenih aktivnosti i neophodnosti upotrebe savremenih informacionih tehnologija u obrazovanju, svakodnevnom životu i radu. Planirana realizacija akcionog plana je do kraja školske 2024/2025. godine.
Akcioni plan sačinjen je od Aktivnosti kroz koje će se implemetirati ključne informacione kompetencije, a to su:
Aktivnost 1: Obuka nastavnika iz opštih pedagoških kompetencija „Internet tehnologije u službi nastave, ZUOV, Kataloški broj: 394.
Nosioci: Direktor, Tim za stručno usavršavanje.
Vreme realizacije: Oktobar, 2024. godine.
Način praćenja: Spisak učesnika obuke.
Ishodi: Povećavaju se kompetencije nastavnika da primenjuju raznovrsne metode/tehnike rada korićenjem IKT-a.
Aktivnost 2: Organizovanje radionice: ,,Primeri dobre prakse primene savremenih tehnologija na kvalitet nastave“. Neposredna realizacija za nastavnike.
Nosioci: Direktor, Tim za stručno usavršavanje.
Vreme realizacije: Oktobar, 2024. godine.
Način praćenja: Spisak prisutnih nastavnika, primeri dobre prakse.
Ishodi: Nastavnici razmenjuju iskustva i primere dobre prakse.
Aktivnost 3: Organizovanje radionice: „Značaj primene savremenih nastavnih sredstava, metoda i elektronskih servisa na obrazovna postignuća učenika“. Neposredna realizacija sa nastavnicima i učenicima.
Nosioci: Pedagoško-psihološka služba, Tim za stručno usavršavanje.
Vreme realizacije: Novembar, 2024. godine.
Način praćenja: Spisak prisutnih nastavnika, spisak najboljih primera dobre prakse.
Ishodi: Škola vrši evaluaciju svog rada, anketira učenike.
Aktivnost 4: Nabavka savremenih nastavnih sredstava za veći broj predmeta (interaktivnih tabli, lap topova, projektora…).
Nosioci: Direktor, lokalna samouprava, Ministarstvo prosvete.
Vreme realizacije: Od školske 2024/25. do 2025/26. godine.
Način praćenja: Broj nabavljenih nastavnih sredstava.
Ishodi: Škola je opremljena sa adekvatnim nastavnim sredstvima za savremene potrebe obrazovno- vaspitnog procesa.
Aktivnost 5: Procena rezultata nastave i postignuća učenika korišćenjem novih nastavnih sredstava.
Nosioci: Direktor, Tim za saradnju sa roditeljima, Pedagoško-psihološka služba, nastavnici.
Vreme realizacije: Kraj školske 2023/24. godine.
Način praćenja: Zapisnik sa sastanka, instrumenti za samoprocenu produkata učenika, izvod iz pedagoške evidencije nastavnika.
Ishodi: Učenici imaju veća obrazovna postignuća. Nastavnici su bolje upoznati sa korišćenjem savremenih nastavnih sredstava.
Aktivnost 6: Organizovanje radionice: „Digitalna nastavna sredstva – korak ka savremenoj aktivnoj nastavi“.
Nosioci: Pedagoško-psihološka služba, Tim za stručno usavršavanje.
Vreme realizacije: Decembar, 2024. godine.
Način praćenja: Spisak prisutnih nastavnika, produkti, primeri dobre prakse, dnevne pripreme nastavnika.
Ishodi: Nastavnici planiraju nastavni čas uz primenu raznovrsnih metoda/tehnika rada, oblika rada, IKT-a i savremenih nastavnih sredstava.
Aktivnost 7: Organizovanje obuke „Motivacija nastavnika za primenu odgovarajućih i dostupnih internet tehnologija u obrazovanju“.
Nosioci: Pedagoško-psihološka služba, Tim za stručno usavršavanje.
Vreme realizacije: Februar, 2025. godine.
Način praćenja: Spisak prisutnih nastavnika, produkti, instrumenti za samoprocenu svog rada, samoprocenu produkata učenika.
Ishodi: Nastavnici planiraju aktivnosti kojima se motivišu za primenu najnovijih tehnologija.
Aktivnost 8: Pedagoško-instruktivni rad sa nastavnicima. Grupni i individualni jednom mesečno.
Nosioci: Direktor, Pedagoško-psihološka služba.
Vreme realizacije: Tokom školske 2024/2025. godine.
Način praćenja: Zapisnik sa sastanka.
Ishodi: Nastavnici su pripremljeni za izvođenje nastave korišćenjem tehnoloških inovacija.
Aktivnost 9: Realizacija uglednih časova.
Nosioci: Tim za profesionalni razvoj, nastavnici.
Vreme realizacije: Tokom školske 2024/2025. godine.
Način praćenja: Protokol o poseti času, zapisnik – analiza sa diskusijom, dnevne pripreme nastavnika sa prilozima.
Ishodi: Nastavnici realizuju nastavu u skladu sa preporukama i uz primenu stečenih znanja na obukama i radionicama.
Aktivnost 10: Organizovanje stručnog sastanka-prikaz primera dobre prakse i razmena iskustava.
Nosioci: Rukovodioci stručnih veća i timova.
Vreme realizacije: Mart i jun 2025. godine.
Način praćenja: Spisak prisutnih nastavnika, PPT prezentacije, pripreme za realizaciju časova, izvod iz pedagoške dokumentacije nastavnika.
Ishodi: Nastavnici razmenjuju stečena znanja, iskustva i ideje.