Uticaj primene informacionih tehnologija na ishode učenja

Pčinjski 017-Portal želi da u narednom periodu poveća informisanje mladih i nastavnika (učenika osnovnih i srednjih škola, studenata i nastavnika zaposlenih u obrazovnim ustanovama) u Pčinjskom okrugu, kroz serijal analitičko-reportažnih tekstova, problemskih i istraživačkih koji će pratiti konkretne aktivnosti sa fotografijama i foto ilustracijama objavljenih na portalu www.pcinjski017portal.rs, sa internet propagandom preko društvenih mreža i informisanjem da doprinos značaju primene savremenih nastavnih sredstava i informacionih tehnologija na obrazovna postignuća učenika i pozitivan efekat na kvalitet nastave i ishode učenja. U saradnji sa stručnim saradnicima-nastavnicima informatike i tehnike u osnovnim i srednjim školama, ustanovama koje se bave obrazovanjem, novim medijskim sadržajima ukazaćemo na potrebu što većeg korišćenja elektronskih uređaja.

Informisanjem mladih, učenika osnovnih, srednjih škola i studenata, prosvetnih radnika u školama i fakultetima na teritoriji Pčinjskog okruga o uticaju primene informacionih tehnologija i savremenih nastavnih sredstava na obrazovna postignuća svakog deteta je naš prioritet. Novi medijski sadržaji doprineće boljem razumevanju značaja upotrebe inovativnih nastavnih metoda, kako bi kvalitetan nastavni proces trebalo da uključi različite platforme za učenje i upotrebu različitih savremenih nastavnih sredstava, kako savremena tehnologija olakšava komunikaciju, pristup informacijama, obrazovanje i kreativno izražavanje. IKT je od velikog značaja za budućnost mladih ljudi, jer zanimanja kojima će se oni baviti sve više zahtevaju primenu digitalne pismenosti kojom oni trebaju da ovladaju tokom školovanja. Biće istaknute i mere za prevazilaženje izazova zavisnosti od interneta, gubitak privatnosti i negativan uticaj na mentalno zdravlje i pružanje podrške mladima.

Značano je i zbog sadržaja u kojima ćemo se baviti temama modernizacije i inovaciji u nastavi, kroz tekstove koji će biti realizovani u saradnji sa stručnim licima nastavnicima informatike i tehnike, planirano je da se u okviru projekta medijski proprate sve aktivnosti u kojoj meri nastavnici upotrebljavaju IKT u nastavi, da li su dovoljno obučeni da je upotrebljavaju, kao i koliko utiče upotreba IKT-a na ishode učenja kod mladih.

Cilj je informisanje građana o značaju primene savremenih nastavnih sredstava na obrazovna postignuća svakog pojedinačnog deteta i razvijanju veština koje će mladima biti potrebne kasnije u životu uz veću motivisanost za učenje. Na taj način doprinećemo i boljoj informisanosti, ne samo učenika i nastavnika, već i svih čitaoca našeg portala o neophodnosti upotrebe savremenih informacionih tehnologija u obrazovanju, svakodnevnom životu i radu. Ohrabriti, motivisati i informisati mlade i njihove nastavnike za korišćenje prednosti koje daju savremene nastavne tehnologije u zavisnosti od opremljenosti škola ovim sredstvima, informisanosti i obučenosti za njihovo korišćenje. Bavićemo se iskustvom i motivacijom nastavnika i učenika za korišćenje savremenih tehnologija u procesu obrazovanja.

Ono što bi trebalo da bude suštinsko kod izbora platformi i nastavnih sredstva je prvenstveno to koliko je jednostavna njihova upotreba i naravno prilagoditi ih prvenstveno predmetu i nastavnoj temi. Pojedini nastavnici izbegavaju alate gde je potrebna duga registracija, osmišljavanje neke jake lozinke ili slično. Takođe, određene platforme deluju kao instrument tabla nekog ,,Spejs-šatla“ gde se ono početno oduševljenje u roku od pet minuta pretvori u razočaranje, jer se ne zna odakle krenuti. Obratićemo pažnju na osnaživanje kapaciteta škola za stvaranje povoljnih materijalno–tehničkih uslova za rad u školi, stručno usavršavanje nastavnika i sa motivisanim učenicima i nastavnicima uspeh je zagarantovan. Primenjujući različite mere koje imaju za cilj ne samo uključivanje svakog deteta u obrazovanje, već i pružanje relevantne podrške u postizanju uspeha, kako tokom školovanja, tako i kasnije u životu, uzimajući u obzir specifičnost škola po pitanju strukture učenika.

Nastava na daljinu nas je naučila mnogo toga. Iako smo imali priliku da usavršimo svoje digitalne kompetencije shvatili smo jednu stvar, a to je da ne postoji ni savršena digitalna platforma za učenje ni savršeni IKT alat koji možemo primeniti na svaku oblast, a o predmetu da ne govorimo. Primedbe koje su često davali nastavnici i roditelji da je deci teško da prate nastavu na više platformi uglavnom se zasnivaju na nedovoljnoj informisanosti i na samom početnom, najčešće neosnovanom strahu da se neće moći ni roditelji ni deca snaći u moru različitih informacija. Taj strah je legitiman – međutim, vrlo često je neosnovan. Modernizacija je moguća samo ako su nastavnici obučeni da u potpunosti koriste digitalna rešenja. Veliki broj predavača favorizuje konvencionalne metode, verujući da je primena modernih tehnologija komplikovan proces koji će im doneti još više posla. Ali baš naprotiv, moderne tehnologije su tu da neke stvari urade umesto nastavnika, kako bi se on posvetio pedagoškom i kreativnom radu. Prelazak sa konvencionalnog na digitalni vid nastave nije nimalo komplikovan. Ukoliko nastavnici žele da unapređuju svoj rad, otvoreni su za različite mogućnosti i odgovaraju na različite izazove prirodno osećaju potrebu za promenom i unošenjem novina u nastavu ili još bolje rečeno ukoliko prate svoje učenike i razmišljaju o njihovim različitostima onda je nemoguće da časovi liče jedan na drugi i da zapadnu u monotoniju. U školi žive život, istražuju, saznaju, suočavaju se sa brojnim dilemama. Traže put da nešto objasne, reše, promišljaju!

Tehnološke inovacije nemaju za cilj samo da čas učini zanimljivim, već i da olakšaju rad nastavnicima i pomognu da u svoj čas unesu interakciju i dinamiku. Za to nije dovoljno imati jedan računar u svakoj učionici. Interaktivna nastavna sredstava su najmodernije i najekonomičnije rešenje za nastavu. Ona menjaju klasičnu tablu i kredu i podstiču đake na interakciju. Omogućavaju učenje kroz igru, kreiranje digitalnog sadržaja za nastavu i olakšavaju koncept i pripremu nastave. Na taj način se podstiče saradnja i interakcija koja garantuje faktor zabave i konstruktivno učenje. Internet pretraživači, različite aplikacije za prikazivanje video i audio sadržaja, kao i edukativna softverska rešenja su samo neke od pogodnosti koje nude savremene tehnologije.

„Pod pritiskom tehnoloških inovacija došlo je do promena koje se munjevito odvijaju. Jedna drugu sustižu. Škola ne može delovati usporeno kao ranije. Ona je u svom razvoju uvek kasnila za društvenim i tehnološkim promenama. Danas, zbog nove uloge i značaja znanja, ona mora postati predvodnik promena“ (Vilotijević, M. i Vilotijević, N. (2008). Inovacije u nastavi. Vranje: Učiteljski fakultet u Vranju).

Treba napomenuti da uvođenje savremenih tehnologija ne znači da ona mogu da zamene nastavnika ili da razmišljaju umesto učenika, već su ona tu samo da pomognu oko aktiviranja učenikovih misli. Najvažnije je to da se one biraju u skladu sa nastavnim sadržajem i ciljem koji treba ostvariti u radu sa učenicima.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *