
Elektrodistribucija Srbija najavila je promene u načinu očitavanja brojila. Kao što je već svima poznato do sada se očitavanje vršilo svakog meseca, dok će od narednog očitavanje biti svakog trećeg meseca.
Gostujući na RTS-u direktorka „Elektrodistribucije Srbije“ Biljana Komnenić rekla je da počinje da se primenjuje Zakon o energetici, član 197a, po kome je očitavanje najmanje jednom godišnje.
Dodala je, da je na osnovu iskustva bolje i za korisnike i za elektrodistribuciju da se očitavanja vrše jednom u tri meseca.
Potrošači imaju mogućnost da putem aplikacije, koja je još krajem februara puštena u rad, da stanje sa svojih brojila dostavljaju na mesečnom nivou.
„Elektrodistribucija je u proteklom periodu radila na mobilnoj aplikaciji, gde već imamo prijavljenih preko 220 000 potrošača da se sami očitavaju. Elektrodistribucija je ugradila preko 600 000 pametnih brojila koja se mogu očitavati na mesečnom nivou. Mogu da se prijave i putem elektronske pošte, i na broj telefona 0800 360 300. To je broj kontakt centra koji počinje sa radom 1. juna“, navela je direktorka Komnenić.
Potrošači električne energije nisu u obavezi da dostavljaju podatke o potrošnji, ali im je i to omogućeno.
Još jedan način na koji građani mogu da dostave stanje sa svog brojila je taj da mogu zapisati stanje na papiru i doneti u distribuciju. Ono što je najvažnije je da će potrošačima računi i dalje stizati svakog meseca.
„Kod potrošača koji imaju ugrađeno pametno brojilo, čitanje će biti svaki mesec, elektrodistribucija će očitavati svaki mesec, a ostali će biti na bazi procene od tri meseca potrošnje koju imamo. Procena će se raditi na bazi istorijskih podataka i softverskog modela“, naglasila je Komnenić.
Ovaj Zakon o energetici usklađen je sa evropskim pravilima, npr. u Češkoj i Nemačkoj očitavanje se vrši jednom godišnje, negde kvartalno ili šestomesečno, rekla je direktorka.