Konkurencija je zapravo potpuno prirodna i zdrava stvar. Ona nam može pomoći da odredimo svoju trenutnu poziciju na tržištu, a osim toga, kako ćemo znati kako se kotiramo u okviru svoje tržišne niše ako nemamo sa kim da se uporedimo? Treba imati konkurenciju.
To je borba među učesnicima na tržištu (konkurencija među potrošačima, kupcima, borba interesa), što ih je više, veća konkurencija.
Za kupce je dobra što oštrija konkurencija. To dovodi do ponude proizvoda po povoljnijoj ceni, uslova prodaje, kvaliteta, karakteristika proizvoda, bolje promocije, boljeg načina distribucije.
Zdrava konkurencija deluje stimulativno, borimo se i unapređujemo način rada da bi opstali i svakako podrazumeva bolji položaj potrošača. Podstiče nas da još više, bolje i kvalitetnije radimo i time osvajamo što više naklonost potrošača na tržištu.
Konkurencija može da učini da se vaš biznis proširi i poboljša; ona vas može terati da se trudite više, a iz njihovih uspeha i neuspeha i vi možete učiti. Zato se konkurencije ne treba plašiti. Neko na konkurenciju gleda sa odobravanjem, neko kritički.
„Prljava” igra nikad nije pametno rešenje
Ukoliko se opredelite na potez koji bi mogao ozbiljno oštetiti vašu konkurenciju, razmislite još jednom. Pristup u kom se vaš uspeh zasniva na nečijem neuspehu dugoročno je neodrživ i zato budite veoma pažljivi oko toga da li svesno i namerno činite štetu svojim konkurentima.
Čak i ako su oni ti koji se odlučuju na „prljave” trikove, to ne znači automatski i poziv da se takvoj igri pridružite, jer će se ona najverovatnije završiti obostranom štetom. Nemojte zaboraviti da vi ne možete da utičete na to kako će vaša konkurencija pristupati sopstvenoj, ali zato možete da odlučujete o tome kako ćete vi, odnosno vaša firma, pristupati svojoj konkurenciji. I u ovoj igri važe fer pravila, a to kakav ste igrač odražava se i na vaš ugled u javnosti, što je stvar koja se veoma dugo gradi, ali se jednim nepromišljenim potezom može ugroziti. Zato dobro razmišljate o svojim potezima, imajući na umu dugoročnu perspektivu.
Konkurencija nije kamen u cipeli; konkurencija je ono što nam pomaže da se pozicioniramo, redefinišemo svoje snage i slabosti. Zato je ne treba posmatrati kao nešto što bi bilo poželjno eliminisati ili oštetiti. I konkurencija spada u javnost, a to kako će vaše poslovanje ta ista javnost doživljavati i te kako se može odraziti na uspeh vaše firme.